23 Temmuz 2008 Çarşamba

Bir Fincan Kahve

Hayata bir mola verebilmeli bazen
Sabahın köründe uyanabilmeli hiç işi olmadan
Güneşin doğuşunu izlemeli serin balkondan
Şehrin göbeğinde oturuyorum sanmalı
Sabah öten horoza, meleyen kuzuya inatlan
Annesinin "sıcak bastı uyuyamadım"larını hatırlamalı
Gece kana kana suya koşarken sıcak yatağından
Babasının erkenden kalkan ayaklarının tıpırtısını duymalı
Kimbilir kaç yıl önceki bir tatil sabahından
Bir bulut görmeli havada
Ona daha çok yolu olduğunu anımsatan
Hep yola devam, hep yola devam...
Ama bazen inadına durmalı insan
Koşmadan, konuşmadan...
Belki de bakmadan duymadan
Elini eteğini çekmeli biraz hayattan
Geç kalıyorum kaygısı taşımadan
Hayatın kendi mülkü olduğunu unutmamalı insan.
.
.
.
Evimize gelen bir kahve yapma makinesi yüzünden ya da sayesinden kahveye alıştı şu günlerde bünyem. Köpüklü yapmayı öğreneceğim derken , günde 3-4 fincan içer oldum farketmeden :) Köpüklü kahve nasıl mı yapılırmış;
  • Cezveye su eklemeden önce kahveyi ve tozşekeri ekleyin, kuru kuru karıştırın, sonra suyu ekleyin ve çok az daha karıştırın
  • Cezvenizi ateşe koyduktan ya da makinenizin fişini taktıktan sonra hiç karıştırmayın
  • Kahve ve tozşeker karışımına çok ama çok az granül kahve ekleyin.
  • Taze kahve kullanın
  • Kahveyi çok kaynatmayın, hatta hiç kaynatmayın, kaynamaya başlayacak gibi olduğunda ateşten alın.

Bunlar benim öğrendiğim, şu 3 günlük kahveli ömrümde edindiğim birkaç püf nokta, kimbilir sizlerde ne sırlar vardır :))

Bu arada kahvenin yanında genelde lokum ikram edilir ama ben çikolata ile tercih ediyorum ve fincanımın yanındaki beyaz çikolatayı denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Adı "BOLÇİ" (Bolu Çikolatası). Önceleri Ankara'ya giderken Bolu üzerinde uğradığımız tesislerde bulabiliyorken artık birçok yerde rastlayabiliyorum (Yalova yolu üzerindeki Safranbolu lokumcuları, Kadıköy'deki Tepe Nautilus vb.) Eğer denemediyseniz bir tadına bakmanızı mutlaka öneririm.





4 yorum:

Ebruli dedi ki...

Bu kahveyi içesim, yanındaki çikolataları da yiyesim geldi...

Yazın harika canım, kalemine sağlık...

Ebruli dedi ki...

Suzinaz; bir geliyorsun, bir kayboluyorsun. Neden böyle yapıyorsun? Nerelerdesin?..

hcr hobi atölyesi dedi ki...

canımmm nerelerdesin ?

İLKAY dedi ki...

dön artık suzinaz dön:)