7 Temmuz 2008 Pazartesi

Hımmmm Pankek


O biiiir kalori deposu
O biiiir lezzet bandosu
O biiiir tatil kokusu
O biiiir damak dostu
O biiiir bikiniye sığamama sorumlusu
O biiiir "amaaan ye gitsin, bir daha mı geleceğiz dünyaya" konusu
O biiiir "kadın dediğin etli butlu olur" avuntusu
O biir, o biir, o biir...
.
Minik pankeklerin belki de hiç suçları yok, insan kendini bilmeli, yediğine bir dur demeli, o zaman herşey kararında ve yolunda gider tabi... Ama biz her tatilde üzerine çikolatalar sürüp hindistan cevizleri dökerek, kahvaltılarda 20 dk. kuyrukta bekleme pahasına da olsa kişi başı 10-15 tane tüketiyoruz bu şirinlerden, e haliyle o da yer buluyor kendine bizim göbişlerden...
Ne yazıkki, geçenlerde eşimden gelen
.
"ayyy canım nasıl pankek çekti, acaba sen yapabilir misin, internette tarifi var mıdır, baksak mı acaba"
.
sorusunun üzerine benim verdiğim
.
" ben çooook önceden bakmıştım zaten, olmaz mı, var tabiki, hemen yaparım ben sana"
.
cevabıyla tarifi öğrenmiş, yapmayı becermiş, sadece tatillerde değil artık haftasonu kahvaltılarında da pankek tüketebilir seviyeye erişmiştik...
Ama çok güzelleeeeer:(
Krep gibi durduklarına bakmayın, daha farklı bir lezzet ve de kesinlikle tatlı. Tarifini www.cilek.blogcu.com adresinden aldım ve bence 10 numara, pankek sevenler ya da merak edenler mutlaka denemelisiniz, özellikle çocuklar için süper olacaktır. Yapımı da çok kolay;
Malzemeler;
  • 1 yumurta
  • 8 çorba kaşığı tereyağ (eritilmiş)
  • 2 çorba kaşığı tozşeker
  • Çay kaşığının ucu ile tuz
  • 3/4 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı toz vanilya

Yumurta, şeker ve vanilyayı beyazlaşana kadar iyice çırpıyoruz. Unu, kabartma tozunu ve tuzu eleyerek karışıma ekliyoruz ve biraz daha çırpıyoruz. Bu sırada sütü ve eritmiş olduğumuz yağı çırpma kabımızın yanına alarak sütün birazını ve yağın hepsini karışıma ekleyip çırpmaya devam ediyoruz, daha sonra sütün geriye kalan kısmını da ekleyerek biraz daha çırpıp bırakıyoruz. Önceleri daha akışken olmasına rağmen bekledikçe kıvamı koyulaşıyor. (Bu arada karışımı bekletmek gerektiğinden değil ama kızartırken hepsini birden yapamadığımız için mecburen biraz beklemiş oluyor) Krep yapar gibi, teflon tavada çok ama çok az yağ ile birer kaşık kaşık arkalı önlü kızartıyoruz. Pankekleri çevirirken biraz zorluk yaşanabilir, çünkü altı pişmiş olmasına rağmen üstü gayet akışken bir durumda oluyor. Ben 2 adet spatula yardımı ile rahatça halledebildim bu alt üst etme işlemini, eminim siz de kolayca üstesinden geleceksiniz. Bu ölçülerle yaklaşık 15-20 adet pankek çıkıyor. (tabi yaptığınız pankekin büyüklüğüne göre değişecektir, ben 1.5 çorba kaşığı karışım ile 1 pankek yaptım)

Yazının başındaki yakınmalarımı ciddiye almayın, tabiki kalorili ama dikkat ettiğiniz sürece hiçbir sakıncası yok, ayrıca ben ne yersem yarıyor zaten, pankek değil sadece beni üzen :)

8 yorum:

Mebrule dedi ki...

Masallah arkadasima neler de yapmis boyle...

Pankek hic yapmadim desem inanirmisin? Hatta yemedim bile, daha dogrusu krep ile ayni tadda oldugunu dusundugumden pek orali olmamistim... Bu konuda beni aydinlattigin icin ayrica tesekkur ederim...

Haftasonu mutlaka deniycem, cok merak ettim tadini...

Dogum kilolarimi gonderdim ve 36 bedene indim yeniden... Istahliyimdir, tatliyla aram cok iyidir ama ideal kilom disina kolay kolay cikmam... 2 dogumdan sonra yine bekarlik kiloma dondum :)

Sevgiyle kal canimcim...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ahhhhh..
işte bu enn sevdiğim şeylerden birisii, üzerine benim frambuaz reçellerimden sürecceksiiinn...sonrada hamm yapacaksın..
çok nefislerr svglrrr

NuNu

Ebruli dedi ki...

Ben de ne zaman otele gitsek; yemeden önünden geçmediğim, kuyrukta dakikalarca onu alabilmek için beklediğim şey tabii ki "pankek"...
Benim için "O biiiirrr tatil kokusu"...

Adsız dedi ki...

suzinaz merhaba demek için uğradım..pankek ben de hiç denemedim.yemedim de bu kadar şahane bir görünüm ve methiyeye yenik düştüm kabul..en kısa zmanda deneyeceğim:)
öpüyorum canımcımmm

HUYSUZBALIK dedi ki...

Blogunu yeni keşfettim çok güzel :) GElirim artık sık sık. Sevgiler... Pankekler nefis görünüyor. ellerine sağlık.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
Hoşça kalın.

Ebruli dedi ki...

Yorumlar yaziyorsun bizlere ama kendin bir seyler yazmiyorsun. Yine mi mola verdin?...

Bak ben dedi ki...

Mebrulecim:)
Canım tatildesin şimdi ama nasıl özlüyorum yazılarını ve yorumlarını bir bilsen... Evet bir dene pankeki, bakalım abarttığım kadar var mı? Doğum kilolarına gelince süpersin valla, tebrik ediyorum seni, ben şimdiden çok zorlanıyorum 36 da kalmakta, bazen 38 oluyor laf aramızda:))

Bir dutmasalı;
Çok teşekkürler, bence de nafisler gerçekten:))

Ebrulicim;
Ben de çok bekliyorum kuyruklarda pankek için :(( Ne kötü...

Yosunbuka;
Çok sağol, teşekkür ediyorum, kendimi kaptırıp biraz fazla övmüş olabilirim ama benim için gerçekten öylesine güzellerki... Bakalım sen neler düşüneceksin deneyince

Esin;
Her zaman beklerim cicim:))

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler;
Kocaman teşekkürler...

Ebrulicim;
Evet haklısın çok sık güncellemiyorum sayfamı, ama mola vermedim sadece canım ne zaman isterse o zaman yazıyorum, bir de yazmış olmak için yazmak pek istemiyorum ne yalan söyleyeyim, şimdilik paşa gönlüm 2 haftada bir ancak istiyor:)) Yaz geldi ya, keyif insanı oldu o da:)) Ama sizi ihmal etmiyorum hiç, değil mi:))