29 Nisan 2008 Salı

Bir Doğumgünü Masalı

Günlerden 24 Nisan, neşe doluyor insan...
24 Nisan eşimin doğumgünü, onun için küçük bir süpriz hazırlamak istedim, önceleri pastacı burcunun sayfasında gördüğüm aşk kuşları pastasından yapmayı planlıyordum ancak süre daraldıkça fikirlerim mutasyona uğradı ve muffin yapmaya doğru yol aldı. Şu anda adını hatırlayamadığım bir sayfada kelebek muffinler görmüştüm önceden, o tarifi uygulayayım dedim, nitekim uyguladım da, ancak sonuç aşağıdaki resimde görüldüğü gibi çıktı, önce çok güzel kabardılar, sonra da çok güzel söndüler ve yayıldıkça yayıldılar, kabus gibiydi, büyük ihtimalle bir yerdeyanlış yaptım ama nerede bilmiyorum ama hepsi yazık oldu:(((
Peki ben vazgeçtim mi? Tabiki hayır, annemin uzun zamandır tavsiye ettiği ama benim bir türlü deneyemediğim kek tarifini muffin kalıbımda pişirmeye karar verdim ve sonuç tam istediğim gibi oldu.
Ama ondan önce eşimin doğumgününü bir kez daha kutlamak ve onun için yazdığım şiiiri sizlerle paylaşmak istiyorum
Bir bahar akşamıydı
rastladım size,
sizin içinize, özünüze, yüzünüzün arkasındaki gözünüze...
Dokundu düşünceleriniz fikrimin ince güllerine,
ellerime, gözlerime, yüreğime...
Bir ben daha yoktu belki sizde,
lakin
öyle bir çekim gücü vardı ki tersliklerimizde,
hızla yuvarlandım derinliklerinize...
Bazen arkadaş oldum,
bazen anne,
kimi zaman kaldım sadece dinlemede,
bekledim sessizce,
belli etmediğimi sanarak hislerimi kimselere,
Ulaştınız kısa bir süre içinde benliğimdeki size,
geldiniz gittiniz kararsızlıklar içinde,
beni çok beklettiniz,
terk ettiniz,
bolca hüzün aynı zamanda kahkaha zerk ettiniz bir dönem günlerime,
ben de insandım işte,
her ne kadar yansam da sizin ateşinizde,
gün geldi,
bitirdim her şeyi bir kalemde,
çıkardım sizi hayatımdan,
bakmadım ne telefonlarıma ne de geçen saatelere,
tam bıraktığım anda beklemeyi,
inanmayı, umut etmeyi, sevdiğimi zannetmeyi,
çıka geldiniz, koşa geldiniz, hoş geldiniz,
yüzünüzdeki gülümseme değmişti her şeye,
gözlerinizdeki parıltı bedeldi benim için bir ömre...
Çok şeyler yaşandı, çok sular aktı, malum aynı nehirde iki kez yıkanılamazdı,
ama başta da söylediğim gibi,
bir bahar akşamıydı, siz vardınız, yanımdaydınız, iyi ki oradaydınız...
Ve şimdi de olduğu gibi, her bahar yanımda olmalısınız,
sevdiğim olmalısınız...
İyi ki doğdunuz, benle ya da bensiz var oldunuz,
hayatıma uğradınız canım oldunuz,
siz benim için hep özel oldunux...


Gelelim annemin kek tarifine ve benim eklemelerime:)
Malzemeler;
  • 5 yumurta
  • 5 kahve fincanı şeker
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 çay bardağı sıvı yağ (ben zeytinyağı kullandım)
  • 1 çay bardağı su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao (tepeleme)
  • 2 paket krem şanti
  • 3 su bardağı süt
  • 1-2 kaşık nescafe ve biraz şeker

Öncelikle yumurtalar ile şekeri köpük köpük olana kadar mikserle çırpıyoruz, püf noktası burası, iyice çırpın, üzerine unu, yağı, suyu, kakaoyu ve kabartma tozunu ekleyip çırpmeye devam edin. isterseniz normal kek kalıbına ya da benim gibi muffin kalıplarına dökerek, önceden 200 dereceye ısıtılmış fırına atın, yaklaşık 10 dk. 200 derecede daha sonra ise yaklaşık 15 dk. 150 derecede, en son 5 dk. tekrar 200 derecede pişirip, fırını kapatın. (Bu süreler tahmini süreler, herkesin fırını farklı olabilir, lütfen arada kontrol etmeyi unutmayın)

Diğer tarafta 2 paket krem şanti ile 2 su bardağı sütü mikser yardımıyla karıştırın, koyu bir kıvam olması lazım, sütü azar azar ekleyerek yapmanızı tavsiye ederim. Hazırladığınız krem şantiyi buzdolabına alın. Kalan 1 bardak süte 1-2 kaşık nescafe ve damak tadınıza göre de şeker ekleyip karıştırın. Fırından çıkardığınız keklerin üzerini yaşkalık bir parmak kalınlığında kesin, bu elde ettiğimiz daireyi kelebeklerimizin kanatları olarak kullanacağız. Üzerini kestiğimiz kekleri nescafeli sütümüzle bolca ıslatalım, benim kalıbımla 20 adet kek çıktı ve her birini yaklaşık 3 çorba kaşığı süt ile ıslattım. dolaptan krem şantimizi alıp, ıslattımız keklerin üzerlerine paylaştırıyoruz, keklerimizin üzerinden kesmiş olduğumuz daireleri ortadan ikiye bölerek kelebeklerimizin kanatlarını elde ediyoruz ve kremalı keklerin üzerine kantlarımızı yerleştiriyoruz, üzerini zevkinize göre süsleyebilirsiniz, ben renkli pasta süsleri ve kırmızı jelibonlar kullandım.

Bu keklerin 12 tanesi ondan habersiz olarak eşimin iş yerine gönderildi, üzerinde yazdığım şiirle tabiki:)) Süprizin lojistik ayağı ile ilgilenen İlker ve Refika'ya çok teşekkür ederim:))

Bu arada küçük pastacıklarım çok beğenildi, haberiniz olsun.



4 yorum:

Mebrule dedi ki...

Merhaba canim, esinin dogumgununu kutlar, bir omur boyu ayni yastiga bas koymanizi temenni ederim. Eger iliskiniz siirdeki gibi surduyse seninle iliskidas sayiliriz :) Sanki bizim icin yazilmis bir siir gibi okudum, her dizede bizi buldum...

Yazini okurken muffinlerin resmi gordum ama daha basina gelenleri okumamisim, himmmm borek yapmis diye dusundum :) Benimde basima geliyor canim, hele ki misafirim gelecek oldugu zaman yeni tarif deniyorsam mutlaka ve mutlaka husrana ugruyorum. Sonra yine bildigim tariflere basvuruyorum. O kelebek muffinler benimde dikkatimi cekmisti, birkac sitede gormustum, bir gun bende deniycem...

Annenin tarifi cok guzel olmus, anneler insani asla yaniltmazlar :) Yiyenlere afiyet olsun, seninde eline saglik..

Yazini yazdiginda zevkle okuyacagim, sevgiyle kal...

hcr hobi atölyesi dedi ki...

canım şiir cok iyi,
birazda eşim ve beni anlatıyo
şuan 5 yıllık evliyiz ve 2 yaşında kuzumuz var,
iyikide birbirimizden vazgecmemişiz
ve sizde iyiki birbirinizden vazgecmemişsiniz ,
ömur boyu mutluluklar:)
tarife gelince yanlış yapmadan ,doğru sonuca ulaşılamıyor
bende önceden ilk seferde hiç bi tarifi tutturamıyodum,
zamanla püf noktalarını öğrenince kolaylaşıyo
ellerine sağlık...

Bak ben dedi ki...

Mebrule;

Merhaba canım, demek sizin ilişkiniz de bizim gibi haaa, anlatmak istersen bir ara detayları dinlemekten zevk alırım:))) Umarım kopmayan ve mutlu devam eden, hatta 2 de bıdık filizlendiren ilişkiniz ömür boyu en güzel şekilde devam eder, o zamnalarda yasanan tatsızlıklar, şimdinin tecrübeleri...

Demek börek sandın, ayy gerçekten çok kötü bir manzaraydı:((( oldu bir hata... Güvendiğin bir tarifle mutlaka dene, eminim sen daha da güzel süsleyeceksindir, görmek için sabırsızlanıyorum:))

En son olarak da anneler BİRTANE...

Kurabiye;

Gerçekten 5 yıllık evlisin demek, miniğinizi biliyorum ama 5 yıl olduğunu düşünmemeiştim, acaba başkası ile mi karıştırdım, sen 82 doğumluydun, hatta geçenlerde oğluna elli kişilik bir şimşek McQueen pastası yapmıştın, vay canına, şimdi sayfana girip bu bililer doğru mu kontrol edicem:))
Allah mutluluğunuzu daim etsin...

Sevgilerle...

İçimden Geldiği Gibi dedi ki...

ben genede bayıldım fırındaki görüntüyeee...bu resimde emek,sevgi,ve mutluluğu gördüm ben...