5 Nisan 2008 Cumartesi

Kocaman Bir "Merhaba" :))




Ne heyecanlıdır değil mi ilk'ler…

İlk görüşler,

ilk günler,

ilk söyleşiler, ilk yemekler…

Hiçbiriniz kadar tecrübeli değilim sanal alem hakkında, ama çok hevesliyim, bakalım neler gösterecek bize geçen günler ?

Dün bir arkadaşımızın bebek mevlidine katıldık, herşey çok güzeldi, katılan herkese bugünün anısına fular ve çok şirin hazırlanmış süslü çikolatalar hediye ettiler, ben çok beğendim, ama herşeyden güzeli minik bebişti, öyle masum öyle şirindiki insan bakmaya doyamıyordu, kendini koklamaktan alıkoyamıyordu. Ben de eli boş gitmek istemedim, kurabiye hazırladım ve biraz süsledim, ilk tarif için çok uygun olduğunu düşündüğüm bu kurabiyeleri paylaşmak istiyorum sizlerle, heryerin o güzelim çiçeklerle bezenmeye başladığı şu güzel mevsimde bir miniminiye hediye edilmek üzere hazırlanan çiçek şeklinde kurabiyeler, çiçeklere konan kelebekler...

Bu kurabiyeler nişastalı, çok eskiden annemin bir arkadaşı yapmıştı ve hem benim hem de kardeşimin çok hoşuna gitmişti, yıllar sonra aklıma geldi ve tarifi internette araştırdım, link ekleyerek sizi orjinal halini bulduğum yere nasıl yönlendirebileceğimi ne yazıkki bilmiyorum ama adres söyleydi www.fatostuncay.blogcu.com . Fatos hanıma bana eski günleri tekrar yaşatan bu tarifi paylaştığı için çok teşekkür ederim. Ben hediye götüreceğim için hazırladığım kurabiyeleri satınaldığım metal saksının içine yerleştirdim. Tamam tarife geçiyorum;

Malzemeler;
  • 250 gr. tereyağı

  • 1 su bardağı şeker (ben biraz daha fazlasını kullandım)

  • 3 yumurta

  • 2 paket bugday nişastası (ben mısır nişastası kullandım)

  • 1 paket kabartma tozu

  • aldığı kadar un

Üzeri için;

  • Kuvertür çikolata (göz kararı kullandığım için ölçü veremiyorum)

  • Renkli pasta süsleri, damla çikolata

Öncelikle fırını açıp 200 dereceye ısıtalım. Oda sıcaklığındaki tereyağını ve şekeri birlikte yoğurun, şeker tamamen erimeli, yaklaşık olarak 10 dk. kadar yoğuruyorsunuz bu ikiliyi, süre uzun gelmesin, çok yumuşak olduğu için yorucu olmuyor. daha sonra yumurtaları ekleyip biraz daha yoğuruyoruz. Ardından geriye kalan malzemeleri ekliyoruz, yani nişastaları kabartma tozunu ve unu. Elinize yapışmayacak hale gelene kadar un ekleyin ve keyfinize göre şekillendirin, ben hamuru yaklaşık 1 cm kalınlığında açıp kurabiye kalıpları ile şekillendirdim mesela, sonra yağlı kağıt serili tepsiye dizip fırına atın. Fırında kalması gereken süreyi tam olarak veremiyorum ama çabucak pişiyorlar, üzerleri kızarmayacak ama kabartma tozunun etkisiyle kabaracaklar ve nişasta sayesinde üzerleri çatlayıp içi de ağızda dağılacak hale gelecek. Eğer bu tür kurabiyelerden hoşlanıyorsanız kesinlikle tavsiye ederim, hem kolay hem de güzel bir kurabiye.


Üzeri için ise; kurabiyeleri fırından çıkardıktan sonra soğumaya bıraktım ve kahve dünyasından aldığım kuvertür çikolatayı benmari usulü eritip, soğuyan kurabiyelerin üzerine sürdüm ve ardından özhan marketten aldığım renkli süsleme şekerlerini serpiştirdim (özhan marketi Bursa'da yaşayan herkes bilir, o yüzden isim verdim, hepinizin oturduğunuz şehirlerde bulabileceğini düşündüğüm mahalle marketlerinden biri). Süslü kurabiyelerimi çikolatalar sertleşene kadar buzdolabında beklettim. Artık hazırlar:))


Afiyet şeker olsun,















2 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Suzinaz aramiza hosgeldin, acemilik güzeldir, her yazına sanki ilk defa yazı yazacakmıs gibi her resmini sanki ilk defa çekecekmiş gibi davrandığın zaman yani hep bir ilke başlıyormuş gibi hissedince güzel oluyor :) zamanla tecrübe geliyor zaten...Ben mesela hala acemi ve tecrubesiz biriyim.:)
Arkadasinizin bebegi hayirli olsun, kurabiyeleri cok lezzetli gorunuyor,ellerine saglik..
sevgilerle
Son yazındaki fotograf kara gömülmüş bir İstanbul masalı sanki...Tek kelimeyle harika bir manzara..:)

Bak ben dedi ki...

Aman Tanrıııımmm:))) Bana yapılan ilk yorum, nasıl bir gülümseme var su anda suratımda anlatamam, güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, benim acemiliğim ve heyecanlarım hakkında %100 haklısın ancak senin acemi olduğunu kabul etmem mümkün değil...
Tekrar tekrar teşekkür ederim
Görüşmek üzere, sevgilerle :)