6 Nisan 2008 Pazar

Güle GüIe Kış, Hoşgeldin Ispanaklı Kiş

Sevmek miydi her şeyin başlangıcı?
Havva mı Adem’i sevmişti, Adem mi Havva’yı?
Sevilen sadece cins-i karşı mıydı?
Sevgi dostluktu, aşktı, yarınlara taşınırdı
Seninle birlikte yaşlanırdı
Bazen sana yaslanırdı
Kimi zaman zor olsa da taşıması
Olmazsa olmazdı
Sevgisiz yaşanmazdı…
Kısacası
Başlangıç sevgiydi, sevgi başlangıçtı
Ortak gayemiz onsuz kalmamaktı.

Şiir okumaktan hiç hoşlanmam, ama nedense şiir yazmak çok hoşuma gidiyor, yukarıdaki şiiri de 14 Şubat’ta sevgili eşime yazdım. Bu hayat hiç kimse için eşsiz yaşanabilecek kadar kolay değil, eşsiz olmak bazen o kadar da güzel değil , eş her zaman karı ya da koca demek değil …
Şu dünyada eşlerimizin olması , eşitliklerin bozulmaması dileğiyle…

Hava yine sisli puslu az biraz da bulutlu olunca böyle garip ruh hallerine giriyorum ben. Bugün de böyle şiir günü demek ki :)

Ah bir de İstanbul da olmak vardı.

Bu fotoğraf eminim tüm İstanbul aşıklarının hoşuna gidecektir, o şehirde yaşamak ayrıcalık sanırım, en azından benim için öyle.
Neyse bırakalım İstanbul’u ve şiirleri de geçelim bugünkü abur cuburumuza:


Çıkarken kış mevsiminden canımız çekti ıspanaklı kiş tarifinden :) Aşağıda vereceğim tarifte 1 kg ıspanak kullandım ancak bize biraz fazla geldi, miktar yarıya ya da 2/3 ‘e indirilebilir, yani yarım kilo ya da 700 gr. ıspanak gibi. Ayrıca tarifte sadece rendelenmiş kaşar peyniri kullanılıyor ama içine beyaz peynir de eklenebilir, hatta ben yerken denemek için üzerine bir dilim de beyaz peynir ekledim, gayet güzel oldu :) Bu arada hamur tarifini değil ama ıspanaklı harcın tarifini Portakal Ağacı’nın sayfasından aldım, o sayfadaki resimler çok çok daha güzel, haberiniz ola:) (Bu cümleyi tabi ki henüz blog kültürüyle tanışmamış arkadaşlar için yazdım, diğerleri arasında eminim ki Portakal Ağacı’nı takip etmeyen yoktur)



Malzemeler;

Hamuru için;

  • 2 su bardağı un
  • 250 gr tereyağı
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker


Üzeri için;

  • 1 kg ıspanak
  • 1 paket krema
  • 1 su bardağı kaşar rendesi
  • tuz , karabiber


Hamur malzemelerinin hepsi karıştırılarak iyice yoğurulur, tıkız olmayan yumuşak yağlı bir hamur olacak. Hazırladığınız hamuru kullanacağınız tart kalıbından biraz daha büyük olacak şekilde açın ve kalıba yerleştirin, dışa sarkan kısımları kesip ortasına yama yapabilirsiniz. (Ben hamuru direk olarak tart kalıbıma alıp elimle kenarları biraz daha yüksek olacak şekilde yaydım yani açmadım) 200 dereceye ısıttığımız fırına hamurumuzu atıp pişiriyoruz, yalnız rengi değişmeyecek kadar fırında tutmalısınız çünkü ıspanakları üzerine ekledikten sonra tekrar fırınlayacağız.

Temizleyip haşladığımız ıspanakları teflon tavaya alıp bir iki kez ateşte çeviriyoruz, sonra ocağı kapatıp ılınmasını bekliyoruz . Ilık hale gelen ıspanakların içine kremayı , tuzu , karabiberi ve isteğimize göre diğer baharatları ekliyoruz, en son olarak da rendelenmiş kaşarı ekleyip harcımızı karıştırıyoruz ve pişirdiğimiz hamurun üzerine yayıyoruz, tekrar fırına atıyoruz, kenarları kızarıncaya kadar fırında kalıyor. Servis yaparken teflon tavada kavurduğunuz dolmalık fıstıkla ya da çatalla ezilmiş beyaz peynirle süsleyebilirsiniz.

Not : Fotoğrafta görülen fıstıklar kavrulmamıştır, tamamen süs amaçlı koydum, ayrıca tabağın kenarında görünen de kurutulmuş bir sarı lale, laleler kuruyunca iskeletora dönüyorlarmış:)

Afiyet şeker olsun.

1 yorum:

Ebruli dedi ki...

Merhaba Suzinaz;
Siirin cok anlamli, cok begendim.. Bende "sevgisiz bir hayat" dusunemiyorum...
Ayrica aynen senin gibi, siir okumayi hic sevmeyen biriydim. Ama blogum sayesinde ilk siirlerimi yaziyorum ve yazilan siirleri artik okuyorum...
Bu blog bakalim daha neler yaptiricak...