30 Nisan 2008 Çarşamba

Mutluluk


Kocaman mavi gözlü, pembe kurdelası ile şirin mi şirin bir oyuncaktı o. Oyuncak köpekti, Köpüş'tü. Pek bir masum bakardı. Bütün gün bırakıldığı yerde dururdu. bazen sahipleri okşarlar severlerdi onu, kucaklarına alır sarılırlardı.
.
Bugün Köpüş'ü salondaki pufun üzerine oturtmuşlardı, pencereye arkası dönük bırakmışlardı, yeşlliklere, gökyüzüne, maviliklere... Ama o gene de dışarıyı hayal etmeye çalıştı. Balkon kapılarının ve pencerelerin açık bırakılmasından, evde kısa kollularla dolaşılmasından anlıyordu, bahar gelmişti.
.
Ağaçlardaki yaprakları düşündü, yaprak olsaydı, baharda açsaydı, rüzgarla savrulsaydı...
.
Yok yok, kış gelirdi sararırdı, dalından ayrılırdı. İstemedi yaprak olmayı. Yakında bir yerden geçmekte olan kuşa takıldı kulağı, göremiyordu onu ama duyuyordu. Çıkardığı cıvıltıları, kanatlarını çırpışını, yaprakları hışırdatışını... "Kuş olayım öyleyse " dedi, "Uçayım göklerde, dans edeyim bulutların arasında güvenle."
.
Yok yok , kuş olmak güzeldi belki ama ona yetmezdi, köpüş konuşmak isterdi, derdini sevincini paylaşmak isterdi. Ötmekle olmazdı tüm bunlar ya da havlamakla, miyavlamakla... Eee ne olmak istiyordu öyleyse Köpüş? Bitki olmak istemiyordu, çünkü bitkiler kısa ömürlü oluyordu, hem de hareket bile edemiyordu. Bir hayvan olmak istese, tamam onlar hareket edebiliyor, gezip tozabiliyor, pek çok şey görebiliyordu ama konuşamıyorlardı. Köpüş, daha farklı, daha güzel bir varlık olmak isterdi.
.
Tam bu düşüncelere daldığı sırada sahipleri geldi eve, gülerek girdiler içeri, kadın mutfağa koştu, "Çok acıktım, hemen sofrayı hazırlayalım" dedi. Adam ona sarıldı "Canımsın" dedi. Gülümsediler birbirlerine...
.
Köpüş, onları görebiliyordu, zaten genellikle bakardı her ikisine de, izlerdi sessizce. Bazen bugünkü gibi neşe içinde olurlardı, bazen sıkılır dışarı çıkarlardı ya da arkadaşları, aileleri gelir konuşur şakalaşırlardı, bazen saatlerce birbirlerinin gözlerine bakarlardı, kimi zamansa çılgınca bağırıp çağırıp ağlaşırlardı, birbirlerine kötü davranırlardı, ama illa ki barışırlardı.
.
Düşündü Köpüş, galiba dünyadaki en şanslı varlık "insan"dı. İnsan olsaydı eğer kim bilir nasıl mutlu olurdu. İnsanlar bazen farkına varamasalarda, isyan edip haykırsalar da mutluluk en fazla onların hayatlarındaydı, insan olmaktaydı, insan olarak doğmaktaydı...
.
.
.


İşte bu da benim kelimelerimle, Köpüş'ün ağzından dökülen Mutluluk tanımı... Sevgili Mebrule'nin daveti ile "Mutluluk Nedir?" konulu oyuna katılmış oldum, bu yazıyı yazmış oldum, sizlerle paylaşmış oldum, kendisine çok teşekkür ederim. Ne yazıkki üzerine tıkladığınız da sizleri Mebrule'nin sayfasına götüecek linkleri yapmayı bilmiyorum, ama onun sayfasındaki mutlulukları da okumanızı tavsiye ederim, mutlaka bir uğrayın.. (www.mebrule.blogspot.com)
Bu arada ben de birilerini bu oyuna davet etmek istiyorum çünkü düşünürken insan hayatında ne çok mutluluk olduğunu bir kez daha anlıyor. Eğer vaktiniz olursa sevgili YAMAN TARİFLER, ACEMİ ŞEF ve KURABİYE mutluluğu tanımlar mısınız bize?
Sevgilerle...

11 yorum:

Ebruli dedi ki...

Merhaba Suzinaz;
Mutluluğu ne de güzel anlatmışsın yazında çok beğendim...

Benim de "insan olarak dünyaya geldiğimiz için şanslıyız" başlığıyla, 24 Nisanda yazdığım yazımda; seninle aynı duyguları paylaşmışız...

Seninde böyle düşünmene sevindim.Çok şanslı bir canlı olduğumuzu, "insan" olduğumuzu unutmasak ne güzel olurdu...

İLKAY dedi ki...

Ne güzel yazmışsın. ne yalan söyleyeyim ilk önce başka birinin yazısını yazmışsın altınada o kişinin adını yazacaksın sandım. Senin yazdığını görünce daha çok beğendim. Çok güzel olmuş.

Mebrule dedi ki...

Canim köpüs, sirtini dunyaya donmus insanoglunu gozluyor, onlar gibi olmak istiyor, sansli olduklarini biliyor. Ya insanoglu... mutlu olmak icin daha cok, daha cok seyler istiyor. Az seyler yetmiyor bazen... Oysa her gun aldigimiz nefes bile yetmezmi mutluluga?

Cok begendim yazini ve sayfama linkini verecegim izninle.

Sevgiyle kal, iyi haftasonlari...

Bence yazilarini blogmansette listele, eminim ki herkez cok begenecek :)

made in funda dedi ki...

merhabalar.resim çok şrin yazı harika.bloğunda çok güzel şeyler var canım.sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Suzinaz çoooook güzel anlatmış köpüşşş.
ellerine sağlık hoşçakal

Cafe Gusto dedi ki...

Canııım köpüşün bakışları herşeyi anlatıyor zaten....
çok güzel ifade etmişsin.Kalemine sağlık..sevgiler..

Hülya dedi ki...

kudayborayHerkesin kendi cumhuriyetinde farklı farklı mutluluk tarifi var.Sizinkini çok sevdim;)

gülriz dedi ki...

Merhaba Suzinaz, bu ne kadar güzel bir mutluluk tanımı böyle, gerçekten bayıldım; ellerine, ama en önemlisi yüreğine sağlık. Kocaman sevgiler

Mebrule dedi ki...

Canim iyi pazarlar, o kadar kocaman bir pasta oldu ki aramizda mesafeler olmasaydi size de bize de yeterdi pasta :) Esim ve oglum mac izlemeye gittiler, bende pastayi ve sabahtan kalan birkac bisii yi kaptigim gibi komsuma cay icmeye gittim, yeni geldim eve...

Aslinda eve girmek bile istemiyorum, o kadar guzel gidiyor ki havalar hep disarda kalsam... Prensesimizin uykusu geldigi icin mecbur eve donus tabii...

Kendine iyi bak, kocaman sevgiler...

Bak ben dedi ki...

Ebrulicim, senin yazında bir başka güzeldi inan, tebrik ediyorum yüreğini.. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim, böyle güzel düşünceler de hep aynı yöne bakabilmek dileğiyle...

İlkay ; çok ama çok teşekkür ederim, her zaman kendi yazılarımı ve şiirlerimi yayınlamayı düşünüyorum bloğumda, olur da farklı bir yerden alıntı yaparsam mutlaka belirtirim dediğin gibi, ama kendi eserlerimizi sunmak daha içten geliyor gerçekten:)

Mebrulecim, beğenmene çok sevindim, bu arada blogmanset nedir, ben bilmiyorum ki:)))

Defneylebirlikte; Çok teşekkürler güzel yorumun için...

Meleğinmarifetleri; Çooooook teşekkürler:)))

Cafe gusto; Yorumun için teşekkürler, ayrıca Köpüş'ten de sevgiler:))

Hülya; mutluluklarımızı daha çok paylaşabilmek dileğiyle, teşekkürler:))

Gülriz; merhabalar, çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim, konu güzel olunca, tanımlamak da kolay oluyor:))

Mebrulecim, almış kadar oldum pastayı, keşke komşun olsaydım ben de, hem seni, hem pastanı ve tatlılar tatlısı kızını görme şansım olurdu bu sayede:)))

Sevgilerle...

Berceste dedi ki...

Ben oyun moyun bilmem :P, Kopus'un mavi gozlerine ve Kopus'e bayildim :)Ona selam soyle, bir hayranindan de...