18 Nisan 2008 Cuma

Kadın olmak...

Ailelerimizin küçücük kızları iken koskocaman kadınlar olduk
Kimimiz kandırılıp horlandık
Kimimiz çok ama çok mutlu olduk
Omuzlarımıza binenlerle ister istemez sorumluluk sahibi olduk
Gerçekte en küçük detayları görür, rüzgardaki fısıltıları duyar,
Sonsuza dek konuşabilecek kadar aklımızı çalıştırırken
Bazen kör bazen sağır bazen konuşamaz olduk
Sırlarımız oldu, ya hiç paylaşamaz ya da önüne gelene anlatır olduk
Bize benzeyenler var mı acaba derken dedikoducu olduk
Her derde deva olmaya çalışırken Güzin Ablalar, Figen Teyzeler olduk
Evimizin kadını, işimizin ustası, hayatın neşesi olduk
Üstüne üstlük yetinmedik, bir de anne olduk
Kendimizi bir kenara atıp çocuğumuz olduk
Onunla güldük, ağladık, onunla doyduk
Onda kendimizi bulduk
Gün geldi bunalımdan bunalıma koştuk
Bazı zamanlarda tam tersine coştukça coştuk
Kadın olmak güzeldi, biz bu inançla yoğrulduk
Bizler kadın olmak için doğurulduk, yeni kadınlar doğurduk
Bu hayat için arada sendelesek bile düşmedik, doğrulduk
İnsan olmak zorken bu dünyada,
Omuzlarımızda kadınlığın ağırlığıyla yorulduk
Yoğurulduk, doğurduk, doğrulduk, yorulduk
Her şeye rağmen iyi ki “BİZ” olduk…
.
.
.
Sanırım kadınlar günü için uygun bir şiir olacaktır, ya biraz geç kaldım ya da çok erken davrandım ama hediyemi şimdi paylaşmazsam çatlardım:)

5 yorum:

Mebrule dedi ki...

Canim, sen bosver yemek yapmayi... yazi yaz, siir yaz... yemegi baskasi yapsin :) cok guzel, icten yaziyorsun. Siiri cok severim ama ne yazik ki bir dize yazamayacak kadar da ruhsuzum:) Kendine iyi bak, iyi haftasonlari canim :)

hcr hobi atölyesi dedi ki...

bizleri çok iyi anlatmışsın canım ,
her kelime,her detay gerçekten çok iyi:)

İLKAY dedi ki...

Ne güzel yazmışsın, eline sağlık. Erken veya geç ama çok güzel:))

meleginmarifetleri dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş ellerin dert görmesin canım..

Bak ben dedi ki...

Mebrule;

Zaten bu gidişle öyle olacak gibi, yemekten çok şiirlerimi paylaşıyorum sizlerle:)) Şiir yazma konusunda ben de öyleydim önceden hatta okumayı da sevmem hiç, mutlaka paylaşmışımdır ama bir anda çılgınca şiir yazar buldum kendimi, belki sende de keşfedilmemiştir halen, ne dersin:))

Kurabiye;

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim:)

İlkay;

Teşekkürler, beğenmen benim için çok önemli:)

Meleğin marifetleri;

Kocaman teşekkürler:)))

Sevgilerle...