6 Nisan 2008 Pazar

Çilekli Tart


Dışarıda "yağdım yağıyorum haberiniz olsun, yok dur vazgeçtim, ayyyy yağmalıyım ben yahu,öfff karar veremedim gitti " şeklinde bir hava var, tüm günü evde geçirdik. Ben de bu resimlerini gördüğünüz çilekli tartı yaptım salı günü doğumgünü olan arkadaşım için...
Fotoğraf konusunda deneyimim olmadığı için böyle karanlık çıktılar biraz ama tart gayet aydınlık aslında:))) bazı aksilikler dışında gayet kolay bir tart yaptım ve henüz tadına bakmadım, malum doğumgünü salı, o zamana kadar bekleyeceğiz :))) Tartın tarifini yine Fatoş Hanım'ın sayfasından (http://www.fatostuncay.blogcu.com/) aldım, orjinal tarif vişneli ananaslı tart adı altında sunulmakta, kreması ise Pastacı Burcu'nun krema tarifleri arasındaki pastacı kreması tarifinden hazırlandı. Üzeri de dün pazardan alınıp yıkanan ve iyice kurutulan çilekler ile ve çilekler üzerine sürülen jöle ile süslendi. Tarife geçiyorum artık;

Malzemeler;

Tart için;
  • 250 gr. margarin (ben tereyağı kullandım)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • aldığı kadar un

Malzemelerin hepsini yoğurma kabına alıp, elimize yapışmayacak hale gelene kadar azar azar un ekleyerek yoğuruyoruz hamurumuzu, yumuşak bir hamur oluyor. Hazırladığımız hamuru tart kalıbımıza seriyoruz ve kabarmasını engellemek için tartın ortasına alüminyum folyo içinde bakliyat koyup 200 derecedeye ısıtılmış fırına atıyoruz tartımızı, kenarları kabarıp biraz renk değiştirince fırından çıkarıp folyo içindeki bakliyatları alıyoruz tartımızın üzerinden ve tekrar fırına bırakıyoruz çünkü biraz da üstünün pişmesi gerek. Hafif kızarıncaya kadar fırında tutup, çıkartıyoruz.

Kreması;

  • 250 gr süt (ben 2 su bardağı süt kullandım)
  • 1 çay bardağı toz şeker (1 su bardağı şeker)
  • 1/2 çay bardağı un (1 çay bardağı un)
  • 1 tatlı kaşığı buğday nişastası (2 tatlı kaşığı mısır nişastası (evde buğday nişastası yoktu da))
  • 3 yumurta sarısı (5 yumurta sarısı)
  • 1 çay kaşığı vanilya (1 paket vanilya)
(ben kremayı daha fazla istediğim için miktarları kafama göre arttırarak kullandım)
tüm malzemeleri ateşe dayanıklı bir kapta karıştırıp ocağın üzerine alın ve sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar orta ateşte pişirin.

Fırından çıkardığım tart ve hazırladığım krema ayrı ayrı ılınıncaya kadar beklediler ve sonra tartın üzerine krema sürüldü. Üzeri isteğe göre süslendi. Kremayı tattım gayet güzeldi, çilekleri yedim gayet güzeldi ama hepsini birarada tatmak mümkün olmadı henüz, Salı günü mumlarımızı üfledikten sonra gelen tepkiler ve tartın tadı hakkında daha detaylı bilgi verebilirim sanırım :))

Afiyet şeker olsun.






Hiç yorum yok: