6 Nisan 2008 Pazar

Kabaklı Truf :)

Mutluluk ne kadar önemli bir kavramdır hayatımızda, gülümsemek gülümseyebilmek gönülden, ne büyük bir lütuftur bize sunulmuş olan… Ama bir de mutlu etmek var ya, işte bence onun tadı daha bir başka, karşındakinin gözlerindeki pırıltı da payın olduğunu bilmek…

İşte bu trufflar da bana mutluluğu hatırlattılar, evimize neşe kattılar, eşim çok beğendi onları, her yediğinde yorum yapıyor:

  • İçine kabak tatlısı koymuşsun ya o daha bir güzel yapmış sanki, hımmm nasıl desem yani böyle dışı çok tatlı değil ama içinde tatlı var, tam bana göre olmuş
  • Bu böyle dolaptan çıkıp soğuk soğuk yeniyor ya, süper bir şey
  • Ben aslında çok tatlı sevmem ama bu pek güzel olmuş ya
  • Aşkım son bir tane kaldı onu sana bıraktım, akşam eve gelince yersin, iyi oluyor
  • Adı neydi bunun?
  • Kendin mi uydurdun tamamen?
  • Aslında var ya bir dahakine daha küçük küçük yap bunları ve tamamen çikolataya bula, tekrar yapacaksın değil mi?

İnanmayacaksınız belki ama tüm bu sözleri birkaç truff için sarfetti… Başka zaman ağzından kerpetenle alırım lafları, her seferinde “güzel olmuş ama…” diye başlayan cümlerler kurar aslında.

  • Güzel olmuş ama tuzu eksik
  • Güzel olmuş ama damağıma yapışıyor
  • Güzel olmuş ama midemi yaktı sanki
  • Güzel olmuş ama …

Kısacası sizin de mutlu etmek istedikleriniz varsa trufflar aklınızın bir köşesinde bulunmalı galiba:)

Malzemeler;

  • 1 paket hazır pasta tabanı (kakaolu olan daha güzel olabilir ama bizim evde sadesi vardı, ben de onu kullandım)
  • 1 paket krema

Pasta tabanını elimle iyice ufalayıp bir yoğurma kabına aldım. (bu arada artan kekleri de aynı tarifle değerlendirebilirsiniz, hatta ben vaktinde yenmediği ve koyduğum kabın kapağını iyi kapatmadığım için sertleşmiş olan kurabiyelerimi rondodan geçirerek tekrar deneyeceğim truff yapmayı, bakalım sonuç nasıl olacak:) ) Kabın içine bir paket kremayı ekleyerek yoğurdum (belki içine tarçında eklenebilirdi ama ben o sırada sade yapmak istedim, siz isterseniz tarçınlı da deneyebilirsiniz) ve bunları elimle şekillendirdim, içlerine küçük küçük parçalara ayırdığım kabak tatlısından yerleştirip top top yaptım ve dolaba kaldırdım, bu arada üzerleri için biraz çikolatayı erittim ve çatal yardımı ile truffların üstünü bu çikolata ile renklendirdim.

Çok basit olmasına karşın eşimi çooook memnun ettiler :)
Afiyet şeker olsun…


4 yorum:

keskinli dedi ki...

selam suzinaz
aramiza hos geldin canim
ilk zamanlar nasil heycanli oluyor insan degilmi

neyse trufflarin harika olmus kabakli olmasida süper hic duymamistim ellerine saglik

fatosta canimdir benim onunda benimde tüm tariflerimizi gönül rahatligi ile deneye bilirsin ayrica yorumun ve ziyaretin icinde cok tesekkür ederim bende sana gelicem tabiki sevgiler iyi günler

Bak ben dedi ki...

Kocaman bir gülümseme ile birlikte "HOŞ BULDUK" :D
Evet gerçekten heyecan duyuyor insan, sizler gibi deneyimli olana kadar biraz vakit geçecek haliyle:) Bu arada tarifleriniz çok ama çok teşekkürler , birlikte daha pek çok lezzeti paylaşabilmek dileğiyle...
Gene gelin, her zaman beklerim :))

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Merhaba,
Öncelikle blogun hayırlı olsun, aramıza hoşgeldin. Tüm tariflerini ve yazılarını okudum, okuması keyifli bir kişi olduğun belli :) Özellikle eşinin yorumları çok şekerdi, alttakileri ise ben de pek çok duyuyorum. O zamanlar şevkim kırılsa da inatla denemekten yılmıyorum. Ama tam tersi olursa o zaman coşuyorum. Sana da bol denemeli ve bol coşkulu günler diliyorum, hep birlikte lezzet yolculuklarımıza devam etmek dileğiyle,
Esra

Bak ben dedi ki...

Güzeller güzeli Acemi şef, çok teşekkür ederim yorumun için, elimden geldiğince hoşunuza gidebilecek gönderiler hazırlamaya çalışıyorum, gelen yorumlarla da inanılmaz şevkleniyorum, bol bol görüşmek dileğiyle, Çin'e kocaman sevgiler, bebişe öpücükler...